Liczba pytań: 766868

Liczba odpowiedzi: 7162187

Kategoria: Dowolny temat
(28 odpowiedzi)
Vanilijka
Pytanie zadaje: Vanilijka   [24.03.2017]

Do osob mieszkajacych zagranica i posiadajacych podwojne obywatelstwo

Slyszalyscie o tych komunikatach, ze trzeba przy odprawie granicznej poslugiwac sie tylko polskimi dokumentami, dowodem lub paszportem? Wlasnie cos takiego przeczytalam. Ktos podrozowal w niedalekiej przeszlosci? Faktycznie tak jest?

Pokaż odpowiedzi użytkownika (11) »

Najlepsza odpowiedź
(10 - 3)
77%
Vanilijka
gość
Vanilijka
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem).
A niby dlaczego nie. Jesli jestem obywatelka Polski i moge to udowodnic, to nie powinnam miec problemow. Bo chyba, ze bym byla obywatelka kraju z po za UE. To jeszcze mozna zrozumiec utrudnienia. Ale chyba smieszne by bylo, jak bym legitymujac sie szwedzkim dowodem miala jakies utrudnienia. No ale spoko, tak pytam teoretycznie. Mam tez wazny inny dokument Polski.
a jak mozesz to udowodnic nie majac waznego polskiego dowodu tozsamosci? to on wlasnie "udowoadnia", jak sama nazwa mówi :D
gość  gość 24.03.2017


Sortuj wg: najstarszych / najnowszych / najlepszych
Pozostałe odpowiedzi
(0 - 2)
0%
Pierwsze slysze. Pare tyg temu lecialam do polski.i zpowrotem. Odprawialam sie w jedna strone jednym dokumentem, w druga drugim (w pl moim zagranicznym paszportem) nie bylo zadnych problemow.
gość gość 24.03.17, 21:24

(0 - 1)
0%
i znowu ty nie tr@ollicococo
gość gość 24.03.17, 21:25

(0 - 0)
0%
gość
Pierwsze slysze. Pare tyg temu lecialam do polski.i zpowrotem. Odprawialam sie w jedna strone jednym dokumentem, w druga drugim (w pl moim zagranicznym paszportem) nie bylo zadnych problemow.
No ja jak plynelam w wakacje tak samo. Tylko teraz wlasnie przeczytalam, taka nowinke. A nawet po jednej ze stron nie musialam pokazywac dokumentow dzieci.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:28

(2 - 6)
25%
gość
i znowu ty nie tr@ollicococo
Idz lepiej swoje trzewiczki wypucuj i futeo poczesz.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:29

(2 - 0)
100%
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
gość gość 24.03.17, 21:30

(3 - 0)
100%
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...

O, proszę, wystarczyło wejść na stronę msz:
www.msz.gov.pl/pl/p/vancouver_(...)jneobywatelstwo
gość gość 24.03.17, 21:32

(0 - 3)
0%
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:33

(1 - 1)
50%
Vanilijka
gość
i znowu ty nie tr@ollicococo
Idz lepiej swoje trzewiczki wypucuj i futeo poczesz.
Umyj mi buciki i choć tr0ollu dobry uczynek zrobisz :D :D
gość gość 24.03.17, 21:34

(0 - 3)
0%
gość
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
O, proszę, wystarczyło wejść na stronę msz: www.msz.gov.pl/pl/p/vancouver_(...)jneobywatelstwo

To jest z roku 2015, a teraz mamy 2017. Przepisy sie nie raz zmieniaja.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:35

(3 - 0)
100%
Vanilijka
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem).
gość gość 24.03.17, 21:35

(2 - 0)
100%
Vanilijka
To jest z roku 2015, a teraz mamy 2017. Przepisy sie nie raz zmieniaja.
To pokaż mi, gdzie i kiedy zmieniła się ta ustawa.
gość gość 24.03.17, 21:38

(0 - 0)
0%
gość
Vanilijka
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem).
A niby dlaczego nie. Jesli jestem obywatelka Polski i moge to udowodnic, to nie powinnam miec problemow. Bo chyba, ze bym byla obywatelka kraju z po za UE. To jeszcze mozna zrozumiec utrudnienia. Ale chyba smieszne by bylo, jak bym legitymujac sie szwedzkim dowodem miala jakies utrudnienia. No ale spoko, tak pytam teoretycznie. Mam tez wazny inny dokument Polski.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:39

(2 - 0)
100%
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...

a skonczyc sie to moze tak:
http://warszawa.onet.pl/niemow(...)atrzenie/kvlg5p
gość gość 24.03.17, 21:39

(0 - 2)
0%
gość
Vanilijka
To jest z roku 2015, a teraz mamy 2017. Przepisy sie nie raz zmieniaja.
To pokaż mi, gdzie i kiedy zmieniła się ta ustawa.
A czy ja napisalam, ze sie zmienily? Pisze, ze mogly sie zmienic. Wiec nie zamierzam nic ci pokazywac.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:40

(10 - 3)
77%
Vanilijka
gość
Vanilijka
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem).
A niby dlaczego nie. Jesli jestem obywatelka Polski i moge to udowodnic, to nie powinnam miec problemow. Bo chyba, ze bym byla obywatelka kraju z po za UE. To jeszcze mozna zrozumiec utrudnienia. Ale chyba smieszne by bylo, jak bym legitymujac sie szwedzkim dowodem miala jakies utrudnienia. No ale spoko, tak pytam teoretycznie. Mam tez wazny inny dokument Polski.
a jak mozesz to udowodnic nie majac waznego polskiego dowodu tozsamosci? to on wlasnie "udowoadnia", jak sama nazwa mówi :D [autor="Vanilijka"] [autor="gość"] [autor="Vanilijka"] [autor="gość"] A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie... [/autor] No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich. [/autor] No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem). [/autor] A niby dlaczego nie. Jesli jestem obywatelka Polski i moge to udowodnic, to nie powinnam miec problemow. Bo chyba, ze bym byla obywatelka kraju z po za UE. To jeszcze mozna zrozumiec utrudnienia. Ale chyba smieszne by bylo, jak bym legitymujac sie szwedzkim dowodem miala jakies utrudnienia. No ale spoko, tak pytam teoretycznie. Mam tez wazny inny dokument Polski. [/autor] a jak mozesz to udowodnic nie majac waznego polskiego dowodu tozsamosci? to on wlasnie "udowoadnia", jak sama nazwa mówi :D
gość gość 24.03.17, 21:40

(2 - 0)
100%
Vanilijka
gość
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
O, proszę, wystarczyło wejść na stronę msz: www.msz.gov.pl/pl/p/vancouver_(...)jneobywatelstwo
To jest z roku 2015, a teraz mamy 2017. Przepisy sie nie raz zmieniaja.

I uważasz, że msz nie udostępniło by aktualizacji?
gość gość 24.03.17, 21:42

(1 - 0)
100%
Vanilijka
gość
Vanilijka
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem).
A niby dlaczego nie. Jesli jestem obywatelka Polski i moge to udowodnic, to nie powinnam miec problemow. Bo chyba, ze bym byla obywatelka kraju z po za UE. To jeszcze mozna zrozumiec utrudnienia. Ale chyba smieszne by bylo, jak bym legitymujac sie szwedzkim dowodem miala jakies utrudnienia. No ale spoko, tak pytam teoretycznie. Mam tez wazny inny dokument Polski.

Jak byś udowodniła? Nawet po polsku pisać nie umiesz...
* SPOZA się piszę.
gość gość 24.03.17, 21:45

(0 - 2)
0%
gość
Vanilijka
gość
Vanilijka
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
No i co w zwiazku z tym. Ale nie ma granic dla panst UE. Wiec chyba normalne, ze przykladowo jak ktos tak jak ja majac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka glownie pilnuje waznosci tych dokumentow, a nie dokumentow Polskich.
No to niech się potem nie dziwi, jeśli w Polsce będzie miał kłopoty. Ja pilnuję ważności dokumentów z obu krajów, to zresztą dodatkowe zabezpieczenie np. na wypadek kradzieży jednych z nich (przy wyjazdach nigdy nie trzymam ich razem).
A niby dlaczego nie. Jesli jestem obywatelka Polski i moge to udowodnic, to nie powinnam miec problemow. Bo chyba, ze bym byla obywatelka kraju z po za UE. To jeszcze mozna zrozumiec utrudnienia. Ale chyba smieszne by bylo, jak bym legitymujac sie szwedzkim dowodem miala jakies utrudnienia. No ale spoko, tak pytam teoretycznie. Mam tez wazny inny dokument Polski.
a jak mozesz to udowodnic nie majac waznego polskiego dowodu tozsamosci? to on wlasnie "udowoadnia", jak sama nazwa mówi :D
Prosto. Od czego jest numer pesel.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:48

(4 - 0)
100%
ale jaja... naczelna dmowa "patriotka" kwestionuje zapisy POLSKIEGO prawa... :D
gość gość 24.03.17, 21:49

(0 - 2)
0%
gość
Vanilijka
gość
gość
A to pierwsze o tym słyszysz??? Przecież to jasno wynika z ustawy o obywatelstwie...
O, proszę, wystarczyło wejść na stronę msz: www.msz.gov.pl/pl/p/vancouver_(...)jneobywatelstwo
To jest z roku 2015, a teraz mamy 2017. Przepisy sie nie raz zmieniaja.
I uważasz, że msz nie udostępniło by aktualizacji?
Roznie z tym bywa ;) Ale nie rozumiem o co sie tak pienisz. Pytam tylko. Po to chyba jest forum. Czyz nie? Nie chcesz to nie odpowiadaj.
Vanilijka Vanilijka   24.03.17, 21:50

12